Aankomst

Hola hola

Domingo, 5 de mayo - Om 22.00 uur landde het vliegtuig vanuit Eindhoven op Spaanse bodem. We hadden wind mee, dus het ging vlugger dan gepland. M'n koffer opgehaald en toen een taxi genomen naar mijn gastgezin. Het gezin bestaat uit een vrouw, Fernanda (61), een man, Rafael (54) en in het weekend een meisje, Lara (8). Ook verblijft hier nog een Japanse jongen, maar die zie ik bijna nooit en die zegt niet zo veel. Niemand kan Engels, dus ik moet wel Spaans praten. Mijn kamer is heel klein. Er staat een stapelbed, een bureautje en een kast. Het matras ligt vreselijk, dus ik slaap niet zo goed.

Lunes, 6 de mayo - Om 8.00 uur zat ik al op school (Enforex) om een niveautest te doen. Zo kijken ze a.d.h.v. een gesprek en een toets wat je niveau al is. Ik ben geplaatst in de A2 klas. De grammatica is erg makkelijk, want die heb ik al gehad. Maar om te oefenen met woorden en spreken is het wel goed. De klas hoger is echt veel moeilijker. Mijn klas is er gezellig. Met ongeveer 10 mensen zit ik in de klas. Ze komen allemaal uit verschillende landen. Uit Nederland, Japan, China, Duitsland, Libië, etc. Om 16.00 uur was er vanuit school een stadstour. We gingen met de tram naar het centrum en vanuit daar 3,5 uur lopen. Het duurde echt heeel lang en de uitleg van de docent was op den duur best wel saai. Ze ging nogal diep in op alle kleine dingen. Wel wat nieuwe mensen leren kennen zo, dus dat was gezellig.

Martes, 7 de mayo- Na school had ik met Samuel afgesproken. Hij komt uit Slowakije. We gingen lopen door de stad. Eerst gingen we naar la Ciudad de las Artes y las Ciéncias. Daarna met een mega omweg naar de haven. We waren verdwaald, door mij, maar zo kom je nog eens ergens. Langs het water, aan de kade, hebben we wat gedronken.

Reacties

Reacties

Oma van Goethem

Hoi Esmee, Leuk je eerste verhaal te lezen van je verblijf in Valencia.Fijndat je zo goed opgenomen word in dat gezin.en dat het een leuke klas is.
Was de paella lekker gisteren.
Hier ook alles goed.
Groetjes uit een een fris maar zonnig Goes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active